Rabu, 26 Januari 2011

Latih tubi bersama En.Fuad

Wah, bunyi macam nak ambik exam je gayanya..taklah, ni latih tubi ambil gambar lah..(^_~)..
Semalam, spend dalam 2 jam belajar ambik gambar dengan En.Fuad. Sabar betul En.Fuad mengajar saya, Eija, Daa, dan kak Parames. Maklumlah, kami ni semua baru-baru, Macam-macam nak ditanya..Macam-macam juga ilmu yang En.Fuad ajar, antaranya cara fokus subjek yang kita nak ambil, komposisi, macamana main dengan setting kamera, dan lain-lain.
Then, En.Fuad bagi masa sikit untuk kami snap gambar-gambar kat luar. Dan, inilah hasil dari saya. Cuba tengok, ada improvement tak? (",)

Gambar 1

Gambar 2

Dan hari ni, kelas berjalan seperti biasa bersama Dr.Zaidatun, juga dibuat di studio seperti minggu yang lalu. Fuh, ada pop kuiz lagi tuh! Terkejut semua..tapi soalannya mudah je. Bagus juga Dr buat pop kuiz, mengukuhkan lagi ingatan saya tentang apa yang dibelajar. Kemudian, aktiviti luar kelas. Dr minta kami semua ambil gambar ikut dua situasi iaitu :
i) Small apature dan wide apature
ii) Short shutter dan long shutter
Dan antara gambar yang saya berjaya ambil.. 

Gambar wide apature (F/5.6)

Gambar small apature (F/36)
 Tapi, untuk gambar shutter speed, saya tak berjaya mengambilnya..akan cuba dan terus mencuba. Jumpa lagi dengan gambar-gambar baru yang akan datang ye! (^_^)~

1 ulasan: