Khamis, 21 April 2011

Tugasan 2 &3 : 6 Manipulation Images & Book Cover

Salam semua..
Alhamdulillah, Rabu minggu lepas, selesai juga semua pembentangan tugasan 2 & 3 ni. Tak dinafikan, semua hebat-hebat belaka. Hebat hebat hebat...Saya? biasa-biasa saja  (^_^).
Banyak betul belajar benda baru hasil dari  tugasan 2 dan 3 ni.
Dari tak tau, jadi tau. Explorasi semasa menyiapkan tugasan ini menjadi perkara yang sangat bernilai pada saya. Semestinya hasiln saya tidak sehebat kawan-kawan yang lain, tapi apa yang saya dapat pelajari itu sudah cukup membuatkan saya gembira. (^_^).
Seronok buat photoshop ni. Belajar untuk jadi kreatif pun ye..
Berbanyak terima kasih pada Prof atas ajaran dan didikan yang diberikan.
Buat kawan-kawan yang membantu secara langsung juga tidak langsung, saya juga ucapkan ribuan terima kasih. 


Justeru, inilah hasil imej manipulasi yang telah berjaya saya hasilkan. 







Cantik tak? hik2.
Ada sebarang komen atau kritikan membina? Jangan segan silu untuk nyatakan (^_^)~

9 ulasan:

  1. gambar pelangi macam real...sesuai dengan persekitaran...good effort...

    BalasPadam
  2. book cover terbaik....3D ketara...hidup gambar tu...cuma kat no 3 tu macam kurang sharp kan...

    BalasPadam
  3. Gambar kucing tu kan, klu fur dia boleh dibuat nmpk mcm basah ckit ok kot…cuba try guna liquify effect…baru nmpk cam real je dia duk dlm air kan

    And kaki kiri dia, cam tak stabil kan…tak disupport oleh cengkerang penyu…atau takpun buat kan kaki dia jatuh ke bawah

    and pandangan mata kucing tu mgkin bole di kirikan ckit sbb ikan2 bergerak ke kiri, tp kucing mcm pandang straight ke depan...tak pun ikan tu yg bawa ke depan ckit....

    overall all pictures ok la sesangat....

    BalasPadam
  4. Lots of thank for ur comments dear. really appreciate it (^_^).
    Seronok kan buat aximent ni..banyak belajar benda baru..
    yea yea..

    BalasPadam
  5. saya suke ajai di alam fantasii.. hahahaaa.. mcm2 la ajai ni..kekkee..

    nnt wat ehan di alam fantasi gak eaa

    BalasPadam
  6. Kak Naza: Kalau akak pergi pulau mana2, nanti boleh la cuba naik belakang penyu juga..seronok gaknya kan kak..hik2

    Ehan: Ehan ada dalam gambar tu sebenarnya. belakang pokok. tu yg tak nampak..
    kalau pokok tu pokok durian, jelas nampak Ehan di sebelahnya...haha..

    btw, thanks Kak Naza n Ehan (^_^)~

    BalasPadam
  7. tahniah sis! nanti ble try hantar sekali lagi pada aizat untuk buat album cover dia tu..

    BalasPadam
  8. hoho..cantik..akan ku cuba..keh2.
    thanx a lot sir (^_^)~

    BalasPadam